יום שבת, 7 באוגוסט 2010

כתבת רואים עולם ותשובות לטענות דובר אונר"א כריס גונס

צפו בכתבת רואים עולם ובתגובת דובר אונר"א לממצאים:


לפניכם מכתבו של העיתונאי דוד בדין למר יעקב אחימאיר בעקבות שידור הכתבה הערב ב"רואים עולם" ותגובת דובר אונר"א שהוצגה לאחריה. בקטע הבא שלפניכם מוצגת תגובתו המטעה  של דובר אונר"א בלבד ולאחריה מכתבו של העיתונאי דוד בדין אליה:





שבוע טוב יעקב,

הכתבה על מחנות אונר"א היתה מצוינת וערוכה היטב.
חשוב מאוד להתייחס לדברי כריס גונס, דובר אונר"א:

1. גונס מצהיר שאין כל הסתה נגד ישראל בספרי הלימוד בבתי הספר של אונר"א, שהם למעשה ספרי הלימוד של הרשות הפלשתינית שעברו ביקורת של ארה"ב וישראל.


2. לחיזוק דבריו הוא מצטט את פרופ' נתן בראון, כאילו בראון מייצג את הוועדה שהסטייט דיפרטמנט מינתה כדי לבדוק את נושא ההסתה בספרי הלימוד הפלשתינים.


3. גונס איננו מדייק. פרופ' בראון הוא אחד מעשרים איש שבוועדת הבדיקה שטרם הגישה את ממצאיה. בראון עובד צמוד עם הלובי הערבי בוושינגטון.


4. הוועדה גם כוללת את ד"ר ארנון גרוס, מזרחן ועיתונאי שתרגם את כל ספרי הלימוד הפלשתינים עבור מכון מחקר http://www.impact-se.org/ ) IMPACT ) שהגיש מסקנות מאוד חריפות לגבי המשך מגמת ההסתה של ספרי הלימוד הפלשתינים. ד"ר גרוס גם בדק ומצא שספרי הלימוד הפלשתינים שמלמדים גם במזרח ירושלים כוללים את אותם חומרי הסתה שמלמדים תלמידים פלשתינים ברמאללה ובעזה, למרות המדיניות של מחלקת החינוך של עיריית ירושלים שהיתה אמורה להוציא את דברי ההסתה מתוך ספרי הלימוד הנלמדים במוסדות חינוך ערביים בירושלים.


5. גונס לא מתייחס לעובדה שציורים על קירות בתי הספר של אונר"א מפארים את השהידים הרצחניים שהיו תלמידי בתי הספר.


6. הכחשתו לגבי השהידית בת ה – 18 כאילו שהיא איננה תלמידה בבית הספר ושאין תלמידות בתי ספר של אונר"א שהן בנות 18 אינו מצליח להסתיר את העובדה שאותה רוצחת היתה תלמידה בבית הספר של האונר"א ושבית הספר בה למדה מאוד גאים במעשיה של הרוצחת ומנציחים את הרוצחת בציורי קיר ענק על גבי כותלי בית הספר.


7. אם כוונתו של גונס באמת לשלום כפי שהוא טוען, היה עליו להורות למחוק את ציור הענק של השהידית מעל חזית בנין בית הספר של האונר"א.

ברכות
דוד בדין


2 תגובות:

  1. חבל שהכתבה לא עסקה בהגדרה של המושג "פליט".
    רק בעניין הערבים "שלנו" ההגדרה של פליט היא : כל צעצע של מישהו שגר בפלסטין הבירטית בין השנים 46-48...
    זו הגדרה מיוחדת אשר מעבירה את הפליטות בירושה, בשונה בכל שאר הסכסוכים בעולם.

    השבמחק
  2. מר יעקב אחימאיר היה צריך לשאול את דובר אונר"א כמה שאלות פשוטות:
    מדוע, בניגוד לסוכנות האום לפליטים ששיקמה עד היום עשרות מיליוני פליטים, אונרא לא שיקמה עד היום אפילו פליט אחד?
    מתי ואיך (!) מתכוונת אונר"א לסיים את משימתה?
    למה בכלל צריך סוכנות פליטים נפרדת לפליטים הערבים מממלחמת השחרור?

    השבמחק